nieuws

‘Eigentijdser en frisser gezicht’

Archief

‘Een eigentijdser, frisser gezicht met behoud van de krantachtige uitstraling’. Dit was samengevat de opdracht die de redactie en de uitgever van Assurantie Magazine aan ontwerper Boland BNO in Hazerswoude gaven voor de restyling van het twintig jaar bestaande vaktijdschrift. Geen eenvoudige opdracht: het formaat van een tijdschrift leent zich nu eenmaal lastig voor een krantenopmaak. Het resultaat heeft ons aangenaam verrast: het blad oogt frisser en warmer door het gebruik van zachte(re) kleuren en ander lettertype. Illustratief is de voorpagina, vlaggenschip van het tijdschrift, dat een metamorfose heeft ondergaan. Het nieuwe logo is moderner en legt tegelijkertijd de nadruk op AM als merk. De met AM geassocieerde kleur (‘AM blauw’) is gehandhaafd. Nieuw is de horizontale kolom onder het logo, waarin het eigen nieuws aangeprezen wordt. Ook nieuw is de vijfde kolom (evenals in Jus d’Assurance) die op speelse wijze plaatsbiedt aan opmerkelijke feiten en uitspraken. Wat is gebleven, is de aankondiging van de vaste rubrieken. Deze pagina’s zijn voorzien van een logo met een speels icoontje dat een relatie legt met de rubrieksnaam. Gestoken in zijn nieuwe jas, is AM klaar voor de komende jaren. We hopen dat u als lezers daar net zo over denkt!

Namens redactie en uitgever,
Wim Abrahamse (hoofdredacteur)

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.