nieuws

Eigen Huis start meldpunt woonlastenpolis

Archief

De Vereniging Eigen Huis wil voor de consument het nut en de waarde van woonlastenverzekeringen onderzoeken. Daarom heeft de belangenclub onlangs op de website een meldpunt woonlastenverzekeringen in het leven geroepen, waar mensen die een beroep hebben gedaan op deze inkomensverzekering hun ervaringen kunnen melden. De vereniging zegt regelmatig meldingen van leden te krijgen die een beroep moesten doen op hun woonlastenverzekering en tot hun verontwaardiging geen of slechts een gedeeltelijke uitkering kregen. In veel woonlastenpolissen wordt arbeidsongeschiktheid uitgesloten van dekking als deze is veroorzaakt door lage rugklachten of psychische klachten. Bij de Vereniging Eigen Huis bestaat de indruk dat claims (te) vaak door verzekeraars geheel of gedeeltelijk worden afgewezen.

Het meldpunt woonlastenverzekeringen is uitsluitend bedoeld om ervaringen van consumenten te verzamelen. Consumenten die zich gedupeerd voelen door een woonlastenverzekeraar worden doorverwezen naar het Klachteninstituut Verzekeringen, de eigen rechtsbijstandverzekeraar of de juridische rechtsbijstand van Vereniging Eigen Huis. Het meldpunt staat tot half juli open; een maand later volgt een rapport.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.