nieuws

Eerste Hollandsche grote vis voor Dutch Insurance Network

Archief

Dutch Insurance Network is een samenwerkingsverband aangegaan met Eerste Hollandsche. Het bureau van Joep van den Eijkel gaat de (marketing)ondersteuning en opleiding van de met Eerste Hollandsche samenwerkende tussenpersonen verzorgen. Binnen vier jaar moeten dat 240 kantoren zijn.

Eerste Hollandsche bouwt zijn consulentenorganisatie af en richt de distributiepijlen op het intermediair. Binnen vier jaar wil de Generali-dochter voor 240 ‘kleine’ assurantiekantoren de primaire verzekeraar zijn. Eerste Hollandsche mikt daarbij op kantoren met drie tot zes medewerkers.
Spil in de plannen is Dutch Insurance Network. Bij het commerciële bureau van Joep van den Eijkel zijn momenteel een kleine 350 assurantiekantoren aangesloten: 180 zelfstandig, de rest via Generali (60) en Nieuwe Hollandse Lloyd (100).
Zij maken voor een jaarlijkse vergoeding van f 2.500 gebruik van de diensten van Dutch Insurance Network, zoals: assistentie bij het maken van commerciële en marketingjaarplannen; bijsluiters, mailings, verkoopbrieven, advertentieconcepten en brochures; persoonlijke cursussen in verkoop, telemarketing en producttraining; magazines en nieuwsbrieven. Voor bijvoorbeeld de magazines en de trainingen wordt een extra vergoeding verlangd.
Bij Dutch Insurance Network werken momenteel twaalf mensen. De omzet bedroeg in 1996 ruim f 2,5 mln.
Grote vis
Met Eerste Hollandsche heeft Dutch Insurance Network een grote vis binnengehaald. “Het unieke is dat een verzekeraar bij ons zo’n opdracht heeft geplaatst”, aldus directeur Van den Eijkel. “Dat betekent dat men vertrouwen heeft in onze diensten en omvang. Onze diensten voor de Eerste Hollandsche-kantoren zullen niet veel verschillen van wat wij andere kantoren bieden. Alleen richt Eerste Hollandsche zich op de particuliere gezinsmarkt. Daar is ons employee-benefitspakket dus niet op van toepassing.”
Het nieuwe beleid van Eerste Hollandsche is volledig gericht op marketingondersteuning voor het intermediair. De verzekeraar uit Diemen heeft daarvoor al twee accountmanagers – Rien Romeijn en Rob Prikker – aangesteld. Zij vormen de schakel tussen intermediair, verzekeraar en Dutch Insurance Network. Drie relatiebeheerders zorgen voor de afstemming tussen de tussenpersoon en de back-office van Eerste Hollandsche.
Eerste Hollandsche boekte in 1995 een premie-inkomen van f 45,7 mln, waarvan f 28,1 mln levenpremies. De winst voor eigen rekening beliep f 4,0 mln, waarvan f 2,5 mln leven.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.