nieuws

Dutch Insurance Network verhoogt omzet met 70%

Archief

Dutch Insurance Network in Nieuw-Vennep heeft z’n omzet vorig jaar met liefst 70% verhoogd tot f 4,3 mln. Het bureau werkt inmiddels voor zo’n 500 assurantiekantoren.

Dutch Insurance Network (DIN) startte vijf jaar geleden met de ondersteuning van tussenpersonen, en later ook verzekeraars, op het gebied van bedrijfsvoering en communicatie.
Onder de DIN-ondersteuning vallen diensten als: beleidsadvies, fusiebegeleiding, organisatie van congressen en seminars, verzorging van commerciële trainingen, ontwikkeling marketingstrategie, ontwikkeling huisstijl, verzorging van marketingmiddelen en verkoopacties.
Eind vorig jaar had DIN samenwerkingsverbanden met 200 (tegen 180 eind 1996) assurantiekantoren. Zij maken voor een jaarlijkse vergoeding van f 2.500 (excl. btw) gebruik van een ‘basispakket’, waaronder trainingen, salesmeetings, een congres en de verzorging van een aantal communicatiemiddelen vallen. Voorts kunnen deze kantoren tegen betaling van andere diensten gebruikmaken.
In samenwerking met verzekeraars heeft DIN nog eens contacten met 300 assurantiekantoren. In opdracht van Generali worden 90 (60) kantoren ondersteund, voor Generali-dochter Eerste Hollandsche worden momenteel 60 (0) kantoren bediend, en voor Nieuwe Hollandse Lloyd 150 (100) kantoren.
Ten slotte werkt DIN nog samen met Zürich (leven), Direktbank (hypotheken) en Rijnmond (ziektekosten). De diverse producten van deze verzekeraars worden onder de aandacht gebracht van de 200 zelfstandig met DIN samenwerkende kantoren. DIN-directeur en oprichter Joep van den Eijkel biedt inmiddels werk aan 24 (12) medewerkers.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.