nieuws

Duitsers klagen bij Ombudsman het meest over leven- en pensioenpolissen

Archief

Het afgelopen jaar zijn er bij de Duitse Ombudsman voor de verzekeringsbranche 10

000 klachten binnengekomen van consumenten over verzekeringskwesties. Van de in 2003 afgewikkelde 5.751 klachten werden er 37,4% opgelost ten gunste van de klager. Van alle branches met uitzondering van de zorgsector, die over een eigen Ombudsman beschikt, werden er over levens- en pensioenverzekeringen het meest geklaagd. Het instituut Ombudsman Verzekeringen bestaat in Duitsland nu drie jaar. Het aantal klachten vertoont sindsdien een geleidelijke toename.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.