nieuws

Duitsers hebben haat/liefde-verhouding met verzekeringen en intermediair

Archief

Verzekeringen worden ook in Duitsland door consumenten vooral gezien als noodzakelijk kwaad

Maar liefst 72% van de Duitsers zegt geen zin te hebben zich hierin te verdiepen. Aan de andere kant verwacht tweederde regelmatig zijn verzekeringspakket te zullen doorlichten of een en ander nog toereikend is. Uit hetzelfde onderzoekt blijkt tevens dat 63% van de respondenten het prettig vindt hun verzekeringszaken te kunnen uitbesteden aan een tussenpersoon. Maar ook over het intermediair zijn de meningen tweeslachtig. Maar liefst 73% is de mening toegedaan dat de meeste tussenpersonen consumenten overbodige polissen willen aansmeren. Voorts neemt 55% het standpunt in dat verzekeraars bij een schade een manier proberen te vinden om onder de schadevergoeding uit te komen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.