nieuws

Duitse Ombudsman Zorg: 2.000 klachten binnen 15 maanden

Archief

In de eerste 15 maanden van zijn ambtstermijn heeft de speciale Ombudsman Zorg circa 2

000 schriftelijke klachten over de handelwijze van particuliere ziektekostenverzekeraars ontvangen. De meeste klachten betroffen nota’s van ziekenhuizen, artsen en andere medisch specialisten. In tegenstelling tot de Ombudsman voor de overige (schade- en levens)verzekeringen kan de Ombudsman Zorg geen bindende uitspraken tot een bedrag van € 5.000 doen, maar kan uitsluitend door middel van bemiddeling partijen tot elkaar brengen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.