nieuws

Duitse autoschadeherstellers actiever op verzekeringsgebied

Archief

Het aandeel van autoschadeherstellers en autodealers in de verkoop van autoverzekeringen in Duitsland mag nu wellicht met ongeveer 8% nog geen naam hebben, maar verzekeraars moeten dit distributiekanaal niet onderschatten

Volkswagen verzekert nu reeds een derde van alle nieuw verkochte wagens en Ford één op de acht. Volgens een onderzoek, gaan alle (ketens van)autoschadeherstellers en dealerbedrijven autopolissen verkopen. De helft denkt binnen drie jaar een marktaandeel van 10 tot 30% te hebben op de autoverzekeringsmarkt. Twee jaar later verwacht 40% zelfs 30 tot 50% van alle nieuwe autopolissen te zullen verkopen. In 2013 is dit zelfs opgelopen tot de helft en denkt één op de vijf bedrijven dat de automobielbranche meer dan 50% van de autoverzekeringsmarkt in handen heeft. Verzekeraars zien het aandeel van dit distributiekanaal weliswaar toenemen, maar lang niet in die mate als de sector zelf.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.