nieuws

‘Dreiging alleen helpt pensioencampagne niet’

Archief

Campagnes die consumenten bewuster willen maken van hun pensioen, doen er goed aan niet alleen te focussen op angst.

Dat constateert Barbara Kerstens-Schols in haar afstudeerscriptie voor de opleiding Sociaal Culturele Wetenschappen aan de VU, zo meldt Verbondsblad Verzekerd! Een bedreigende boodschap zorgt wel voor negatieve gevoelens over het fenomeen pensioen, maar mensen gaan eerder over tot actie wanneer daaraan een duidelijke oplossing wordt gekoppeld met overtuigende argumenten. “Als alleen angst wordt gebruikt, bestaat de kans dat mensen het concept pensioen nog meer gaan onderdrukken.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.