nieuws

DMS Holland levert financiële diensten via autobedrijven

Archief

Het pas opgerichte intermediairbedrijf DMS Holland biedt in samenwerking met autobedrijven een garantieplan aan, waarmee de klantbinding versterkt moet worden. In ruil daarvoor schakelen de dealers DMS in voor het verkopen van verzekeringen en kredieten. Er wordt onder meer samengewerkt met Nationale-Nederlanden, Amev en Interbank.

Dealer Management Solutions (DMS) Holland telt 14 medewerkers en is in mei opgericht door Werner Boldewijn en Gerben Dolsma. Het bedrijf, dat zetelt in Emmen, voert negen labels, waaronder DMS Verzekeringen en DMS Financieringen. Inmiddels wordt landelijk samengewerkt met dertig autobedrijven.
De diensten van DMS omvatten een aftersales-service voor dealers. Er wordt onder meer een garantieplan aangeboden in samenwerking met Aon Warranty Group, zodat de dealer een jaar garantie kan geven op elke verkochte auto. Vervolgens neemt DMS vlak voor het verstrijken van de termijn contact op met de klant om de auto nog eens te laten controleren. “Veel dealers doen dat niet, omdat eventuele kosten dan voor eigen rekening zijn. Nu kunnen zij de kosten aan ons doorbelasten”, zegt Dolsma. “Zo willen wij de klanttevredenheid en de klantbinding vergroten. Dat kan een autobedrijf e 150 extra opleveren per auto.” DMS heeft een backoffice opgericht, die fungeert als aanspreekpunt voor de dealers, die e 75 per maand betalen.
De aangesloten bedrijven kunnen hun klanten voor verzekeringen en financieringen doorverwijzen naar DMS Holland, dat een SER-inschrijving heeft. “De dealer verwijst de klant naar ons. Wij adviseren dan de klant, waarbij de doelstelling is dat we een product sluiten waarmee de klant na drie jaar weer een nieuwe auto kan kopen. De dealer verzamelt de informatie van de klant en wij doen het overige werk. Het is wel de bedoeling dat de autokoper de klant blijft van de dealer”, aldus Dolsma.
De autokoper kan onder meer kiezen voor het DMS Verzekeringsplan, die WA- tot en met all-risksdekking biedt. Een rechtsbijstand- en ongevallen-inzittendendekking kan worden meegesloten. DMS werkt daarvoor met risicodragers Amev en Nationale-Nederlanden. Verder is een kredietproduct ontwikkeld in samenwerking met Interbank, Defam en de NVF Voorschotbank. Met alarmcentrale Europ Assistance (voorheen SAS) is de Pech Onderweg Service (POS) ontwikkeld, die bij pech wegslepen, vervangend vervoer en overnachting regelt.
Dealers hoeven de klant niet per se door te verwijzen naar DMS: “Als de dealer bijvoorbeeld een eigen merkpolis verkoopt, dan kan dat ook. Men is niet verplicht om alle diensten af te nemen. Dat geldt ook voor de klant als deze na een bezoek van onze adviseur geen interesse toont. Wij bieden een compleet mobiliteitsplan waar men niet verplicht gebruik van hoeft te maken”.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.