nieuws

Dispatch Woon stroomlijnt schadeherstel opstal en inboedel

Archief

Begin deze maand is Dispatch Woon gelanceerd, een online schademanagementsysteem voor het afwikkelen van schades, inspecties en taxaties aan opstallen en inboedels.

Met het systeem kunnen verzekeraars, herstelbedrijven en experts het reparatie- en expertiseproces online organiseren en volgen, door gebruik te maken van één centraal elektronisch dossier.
Centraal Beheer Achmea, FBTO en Avéro Achmea zullen hun glasschades voortaan via Dispatch Woon afhandelen. Daarbij gaat het om zo’n 50.000 schades op jaarbasis, die kunnen worden uitbesteed aan circa zestig glasbedrijven die zich inmiddels bij het platform hebben aangesloten.
In de loop van het jaar worden andere servicediensten toegevoegd, waaronder bouw en schoonmaak. Ook andere verzekeraars zullen gebruik gaan maken van het systeem. Als eerste zal Univé Dispatch Woon inzetten bij expertisedienst Compander.
Het systeem is technisch gebaseerd op Dispatch Auto, dat enige jaren geleden werd geïntroduceerd bij Achmea, Univé én Interpolis voor het afhandelen van voertuigschades. Door fusieperikelen doet Interpolis voorlopig echter niet mee met Dispatch Woon.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.