nieuws

Direct Insurance Projects en Zilveren Kruis uit elkaar

Archief

Na bijna tien jaar is er vrij abrupt een einde gekomen aan de samenwerking tussen Zilveren Kruis en Direct Insurance Projects (DIP). Beide partijen spreken van verschil van inzicht over de te voeren strategie.

DIP is een bureau dat, op basis van ‘no cure, no pay’, grote verkoopcampagnes van a tot z verzorgt. Dit in Amstelveen gevestigde bedrijf van Bert de Lange en Marco Huber is ook bekend van campagnes voor Legio-Lease, Uw Toekomst, Koers-Kompas en AVVL.
Voor Zilveren Kruis verzorgde DIP sinds september 1990 meer dan vijfhonderd direct mail-, direct response advertising- en direct response tv/radio-campagnes. Het begon in 1990 met acties voor Zilveren Kruis Leven, maar al snel ontwikkelde DIP ook campagnes voor ZK Schade en ZK Ziektekosten.
DIP stelt dat al deze acties resulteerden in de verkoop van circa 180.000 levenpolissen, 27.000 schadepolissen, 500.000 zorgpolissen en financiële contracten met een premie-inkomen van ongeveer f 500 mln per jaar. Zilveren Kruis is niet gelukkig met het noemen van deze productieclaims en wil er verder niet op ingaan.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.