nieuws

DIN trekt nieuwe leden met proefabonnement

Archief

Dutch Insurance Network (DIN) wil dit jaar 400 nieuwe leden aan het huidige aantal van 900 toevoegen. In de loop van 2008 wil algemeen directeur Joep van den Eijkel uitkomen op 1.500. Hij wil leden trekken met een proefabonnement waardoor kantoren zes maanden kunnen ervaren wat het lidmaatschap van DIN inhoudt.

Aspirantleden krijgen een aantal hulpmiddelen waarbij onder meer een rapportgenerator zit. Dat is een handig sjabloon waarmee de assurantiekantoren voor mogelijke nieuwe klanten binnen korte tijd een rapport over hun verzekeringssituatie kunnen maken. Het sjabloon is onder meer opgebouwd uit een dertigtal vragen en een aantal vaste tekstblokken, aldus DIN. Ook zijn er oplossingen voor bijvoorbeeld brieven en advertenties.
Een dergelijke aanpak past goed in het beleid dat DIN zich sterker wil richten op de grotere kantoren met voornamelijk zakelijke klanten, zegt Van den Eijkel. Met dit doel wordt binnenkort de module DIN Zakelijk geïntroduceerd. Hiermee kunnen leden van DIN diensten gaan aanbieden op gebieden als WIA, verzuim, arbo, pensioenen en employee benefits. DIN Zakelijk komt onder leiding te staan van Sander van Blokland.
Omzetgroei
De nieuwe activiteiten zullen de komende twee jaar voor een behoorlijke omzetgroei zorgen, stellen Van de Eijkel en zijn compagnon Ger Knikman. Zij verwachten dat de omzet van DIN (_ 5,5 mln in 2006) dit jaar met 36% zal groeien. “Wij gaan voor goud”, aldus Van den Eijkel. “In 2008 willen we op _ 11 mln uitkomen, dat betekent dat we dit jaar een omzet van _ 7,5 mln moeten scoren, willen we op schema blijven. Als gevolg van alle plannen zal ons personeelsbestand moeten groeien van 56 naar 80 medewerkers”, verwacht hij.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.