nieuws

Dier & Zorg groeit, mede dankzij internet, als kool

Archief

Dankzij een verhoogde activiteit en vooral de internetsite is het aantal verzekerde huisdieren bij Dier & Zorg dit jaar bijna verdubbeld.

Begin dit jaar had Dier & Zorg, de huisdierenverzekeraar van Proteq (SNS Reaal), ongeveer 5.000 honden en katten verzekerd. Nu zijn dat er 9.300.
Accountmanager Peter Hoitinga zegt dat dit te danken is aan verhoogde activiteiten. Er wordt samengewerkt met de hondenscholen van tv-presentator en hondentrainer Martin Gaus en er zijn banden met de Dierenbescherming en stichting Boa (dierenwelzijn). De folders van Dier & Zorg liggen bij dierenartsen en bij de dierenwinkels van de keten Pet’s Place.
Tussenpersonen
Hoewel Dier & Zorg een direct-writer is, wordt sinds enige tijd ook verkocht (geen colportage ) via zo’n twintig reguliere tussenpersonen. Recent is de dierenverzekeraar een sponsorcontract aangegaan met de VDH, de Vereniging van fokkers en liefhebbers van Duitse herdershonden.
De aanwas is volgens Hoitinga vooral te danken aan de internetsite die op Dierendag de lucht inging en waarop sinds medio november online kan worden gesloten. “De huisdierenverzekeraars hadden de afgelopen jaren een slechte naam”, zegt Hoitinga. “Al met al is duidelijk, dat daar verandering in is gekomen.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.