nieuws

Deukenbon

Archief

Deukenbon

Bauke Dekker, directeur van Alternative Car Repair (ACR Group) in Arnhem, is de initiatiefnemer van de Nationale Deukenbon: een ‘parkeerdeukenverzekering’ die dealers klanten aan kunnen bieden. De bon biedt landelijke dekking voor uitdeuken zonder spuiten van parkeerdeuken voor een half, één, twee of drie jaar. Inkoopprijs voor dealers ligt tussen de _ 25 en _ 250.
Dispatch
De NRM heeft de Total Loss Bureau module in het Dispatch Automotive systeem officieel gecertificeerd als veilingplatform voor total-lossverklaarde voertuigen. Dispatch Nederland is een joint venture van Achmea, Interpolis en Univé, dat inmiddels ook de total-lossbureaus van Allianz, London en ZLM Verzekeringen faciliteert.
BootGarant
In december is BootGarant gelanceerd, een technische en medische noodhulpverzekering voor eigenaren van pleziervaartuigen, te sluiten via www.bootgarant.nl. De premie bedraagt _ 129,50 per jaar. Verzekerden die op het water pech krijgen of onwel worden, kunnen 24 uur per dag bellen met SOS International. Er zijn twintig steunpunten. Risicodrager is De Europeesche.
Waarborgfonds
Tijdens de begrotingsbehandeling voor Verkeer en Waterstaat pleitte CDA’er Eddy van Hijum voor een opslag op de boetes van onverzekerden en doorrijders. De opbrengst hiervan zou in mindering kunnen worden gebracht op de premieopslag voor het Waarborgfonds. Deze wordt nu betaald door de mensen die zich wel aan de regels houden. Minister Karla Peijs ziet meer in het verhogen van de pakkans.
2005 duurste jaar
Swiss Re heeft becijferd dat 2005 voor verzekeraars het duurste jaar tot nu toe is. Rampen als Katrina en de aardbeving in Pakistan kostten aan 112.000 mensen het leven en leverden een schadepost van zo’n _ 190 mld op. Daarvan was _ 67,5 mld verzekerd. Door de opwarming van de aarde en het toegenomen aantal orkanen is er weinig hoop op verbetering van de situatie, aldus Swiss Re.
Akkoord bij VHD
De Verzekeraars Hulpdienst (VHD) en de vakorganisaties hebben een akkoord bereikt over de reorganisatie in Deventer. Er is een Sociaal Plan opgesteld, dat voorziet in een outplacement-traject voor elf medewerkers. De reorganisatie was onvermijdelijk na het verlies van een grote klant (Renault), waarvoor de VHD de pechhulp verzorgde.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.