nieuws

Derde nominatie levert Obvion de Gouden Spreekbuis op

Archief

Onderzoeksbureau Blauw Research heeft de Gouden Spreekbuis uitgereikt aan Obvion. De prijs wordt jaarlijks toegekend aan de geldverstrekker die zijn imago bij het intermediair het meest heeft verbeterd.

De basis voor het bepalen van de prijswinnaar is de ‘Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers’. Dit onderzoek geeft geldgevers inzicht in hun voorkeurspositie bij het intermediair. Dit jaar zijn in totaal 473 adviseurs ondervraagd. Naast Obvion waren ING Bank, GMAC, Aegon en Florius genomineerd voor de Gouden Spreekbuis. “Obvion is de absolute winnaar: zeer hoge waardering, een goede bekendheid en de meest sterke voorkeurspositie”, aldus Blauw. De Rabobank-dochter was al twee keer eerder voor de prijs genomineerd.
Waardering
ING Bank scoort met 76% het hoogst op spontane bekendheid bij de hypotheekadviseurs, voor ABN Amro, dat door 72% wordt genoemd. Obvion is met 50% een middenmoter als het gaat om spontane bekendheid, maar áls het merk wordt genoemd, is dat vaak als eerste. De Rabo-dochter voert dan ook de lijst aan van de ‘top-of-mind-bekendheid’.
De best gewaardeerde geldverstrekker is net als vorig jaar Obvion, met een gemiddeld rapportcijfer van 7,7 (7,4). Woonfonds, Nationale-Nederlanden en AXA verliezen krediet bij de ondervraagde adviseurs.
Een belangrijke graadmeter voor het bepalen wie zijn positie bij het intermediair het meest heeft versterkt, is de ontwikkeling van de absolute voorkeur. Die voorkeur wordt eveneens in een percentage uitgedrukt. Van de 23 beoordeelde partijen scoort alleen Obvion een absolute voorkeur van meer dan 5%. Met 10% gaat de geldgever uit Heerlen er zelfs stevig overheen en dat betekent tevens een sterke verbetering van de voorkeursscore van vorig jaar (6%).
Meer informatie over het onderzoek is te lezen in de bij dit nummer gevoegde hypotheekspecial.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.