nieuws

Delta Lloyd start meldpunt concurrentie-informatie

Archief

Medewerkers van Delta Lloyd kunnen sinds kort informatie over concurrenten, marktontwikkelingen enzovoort, mailen aan concurrentie@deltalloyd.nl.

“Delta Lloyd wil snel inspelen op nieuwe ontwikkelingen in de verzekeringsmarkt. Dit is alleen mogelijk als er gestructureerd informatie wordt verzameld over veranderingen in deze sector. En wie zijn daarvan beter op de hoogte dan de medewerkers zelf?”, stelt de verzekeraar in de Delta Lloyd Nieuwskrant, bestemd voor alle medewerkers.
Reden om een centraal meldpunt in het leven te roepen waar medewerkers hun ‘marktsignalen’ naar kunnen mailen. “Direct na het activeren van het e-mailadres kregen wij al de eerste reacties binnen,” vertelt Martijn de Jong, distributiemanager Marketing & Verkoop. “Onder andere over provisie-uitkeringen en premieverhogingen van concurrenten. Andere waardevolle informatie zijn actietarieven en nieuwe producten van andere maatschappijen, tussenpersonen die fuseren of failliet gaan en nieuwe ontwikkelingen in e-business”, aldus De Jong.
De door de medewerkers aangeleverde informatie vormt een deel van het marktonderzoek waar Delta Lloyd continu mee bezig is. De Jong: “Als medewerkers marktsignalen mailen, zorgen wij voor een adequate follow-up. Dit kan betekenen dat wij een e-mail ter informatie doorsturen naar een andere afdeling. Maar op basis van deze informatie kunnen ook compleet nieuwe acties en producten worden ontwikkeld.” Medewerkers krijgen regelmatig te zien wat er met hun input gebeurt.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.