nieuws

Delta Lloyd richt backoffice Schade Zakelijk opnieuw in

Archief

Delta Lloyd herstructureert onder de naam MultiFit het bedrijfsonderdeel Schade Zakelijk. Doel is de twee- tot driehonderd medewerkers efficiënter in te zetten bij de acceptatie van nieuwe polissen. Dat heeft voorlopig geen gevolgen voor de werkgelegenheid, aldus Delta Lloyd.

Het MultiFit-programma is uitgesmeerd over een periode van vijf jaar. Binnen het programma wordt de acceptatie van nieuwe posten voor het kleinere mkb vereenvoudigd, onder meer door de introductie van een nieuw pakket. “Daarbij zal de acceptatie volledig automatisch verlopen”, zegt woordvoerder Edwin van Wijk. Voor de rest van de zakelijke markt wordt meer acceptatiekennis gemobiliseerd. “Daarbij wordt gekeken naar de verschillen tussen de diverse branches, waardoor er meer branchespecifieke kennis wordt ingezet in het proces.”
Voor de medewerkers heeft het programma in het komende jaar geen directe consequenties, zegt Van Wijk. “Het enige is dat acceptatiemedewerkers beter worden ingezet. Die zijn nu soms te veel met allerlei administratieve handelingen bezig. We gaan wel meer investeren in de kwaliteit van het personeel en in ICT.”
Doelstellingen van het MultiFit-programma zijn het veroveren van een leidende positie in de zakelijke markt en het efficiënter maken van de backoffice. De eerste doelstelling is naar eigen zeggen voor de branches technische verzekeringen, geld & fraude, watersport en landbouw al gehaald.
Verzekeringscentra
Het tweede doel moet worden bereikt door de schadeorganisatie te verdelen in zogeheten Verzekeringscentra. Elk verzekeringscentrum heeft branchespecialisten in dienst, die verantwoordelijk zijn voor het acceptatiebeleid en het rendement van de portefeuille. Zij fungeren vanuit de binnendienst als schakel tussen de buitendienst en het intermediair. Door de verbeteringen op ICT-gebied moet de efficiëntie van de organisatie de komende jaren worden verhoogd, wat betekent dat het werk op termijn met minder mensen kan worden gedaan. Zo wordt er gewerkt aan nieuwe administratiesystemen, die over enkele jaren operationeel moeten zijn. Er komen onder meer online diensten, die via Meeting Point het Mutatienet beschikbaar worden gesteld.
Er zijn vijf centra gevormd: Materieel (brand, AVB en transport), Inkomen (aov, ongevallen, WAO en ziekteverzuim), Voer- en Vaartuigen (motorrijtuigen en pleziervaart), Praevenio (technisch en geld en fraude) en Landbouw (glastuinbouw en het Agrarisch Ondernemerspakket). Door meer informatie te vragen over het risico en zelf meer te informeren over preventiemaatregelen, wil Delta Lloyd het rendement van de portefeuille verhogen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.