nieuws

Delta Lloyd kiest PinkRoccade voor centrale schadeadministratie

Archief

Delta Lloyd en het ICT-bedrijf PinkRoccade zijn “vergaand in bespreking om te komen tot een joint-venture waarin de administratie van de particuliere schadeverzekeringen van Delta Lloyd en Ohra zal worden ondergebracht in een Schade Service Centrum”. Vorige maand nog verklaarde de verzekeraar dat er “inzake een joint-venture nog niets zeker was” (zie AM 15, pag. 5).

De samenvoeging van de schadeadministraties in Arnhem heeft gevolgen voor de regiokantoren van Delta Lloyd in Waalwijk, Rijswijk en Arnhem. Bij het gezamenlijk Schade Service Centrum zullen 160 mensen gaan werken. Benadrukt wordt dat er geen gedwongen ontslagen zullen vallen.
Vakbondsbestuurder Daan Leenman van De Unie vindt dat het persbericht van beide organisaties de feitelijke situatie niet goed weergeeft. “Het lijkt alsof wij nu ook al een sociaal plan hebben afgesproken in het kader van deze joint-venture. Maar dat is helemaal niet zo. Wij hebben een sociaal plan afgesproken met Delta Lloyd voor de werknemers, die betrokken zijn bij de vorming van het Schade Service Centrum in Arnhem. Niet meer en niet minder. De adviesaanvraag over de joint-venture ligt nog bij de ondernemingsraad. Wij zijn door Delta Lloyd nog niet uitgenodigd om te praten over een sociaal plan als gevolg van deze joint-venture.
Delta Lloyd en PinkRoccade maken haast met de vorming van het Schade Service Centrum. Per 1 oktober moeten Hanneke Jukema (38) en Harry van Geijn (43) de directie vormen van het op te richten Schade Service Centrum. Jukema is nu directeur Schade van Ohra, Van Geijn is directeur bij PinkRoccade Finance.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.