nieuws

Dela wil intermediair marktleider worden

Archief

Dela wil marktleider worden in de verkoop van uitvaartverzekeringen via tussenpersonen. De Eindhovense maatschappij is al marktleider in uitvaart, maar heeft die status louter te danken aan verkoopsuccessen via eigen adviseurs en direct-writing (waaronder internet). Sinds een maand verkoopt Dela ook polissen via assurantiekantoren. Met “een groot aantal” kantoren en inkoopcombinaties zijn samenwerkingsovereenkomsten gesloten en de eerste polissen zijn al via het intermediaire kanaal verkocht. “Binnen enkele jaren” wil Dela in het tussenpersonenkanaal marktleider zijn.

Nu is die rol weggelegd voor Monuta, die vorig jaar bijna 69.000 nieuwe verzekerden verwelkomde (€ 391 mln verzekerd kapitaal). Driekwart van die productie verloopt via 2.200 tussenpersonen, de rest via de 55 eigen loondienstadviseurs.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.