nieuws

Dela nu ook in overlijdensrisicoverzekeringen

Archief

Met de aanstaande introductie van een overlijdensrisicoverzekering en een proef rond een ongevallenpolis heeft uitvaartverzekeraar Dela het productaanbod verder verbreed. Tevens wil de maatschappij met de sponsoring van het nationale vrouwenvolleybalteam “een levendige tinteling” aan het merk koppelen.

De overlijdensrisicopolis gaat Dela Familieplan heten. “We willen meer gezien worden als een verzekeraar voor ingrijpende levensmomenten”, zegt directeur Edzo Doeve. “Zo zijn we al enige tijd bezig met het op proef verkopen van een ongevallenpolis.” Risicodrager voor dat product is ACE; voorlopig wordt geen eigen schadeverzekeringstak opgericht.
Vorig jaar kwam Dela met een nazorgpolis voor nabestaanden en eerder dit jaar introduceerde de Eindhovense verzekeraar een zogeheten health check voor verzekerden.
Sinds vorig jaar doet Dela zaken met tussenpersonen. Volgens Doeve, die nog geen concrete cijfers noemt, verloopt de samenwerking naar wens. “Het intermediaire kanaal groeit veel harder dan de verkoop via internet.” Van de module waarmee de tussenpersoon op zijn site Dela-polissen kan verkopen, wordt nog weinig gebruik gemaakt.
Volleybalsponsor
Voortbordurend op de filosofie van gezond leven wordt tot en met 2009, het jaar na de Olympische Spelen, jaarlijks _ 550.000 gestoken in de sponsoring van de nationale damesvolleybalploeg en het damesteam van volleybalclub Martinus uit Amstelveen, waar de meeste internationals spelen. “Mensen denken misschien dat wij in onze handen wrijven met een hete zomer en een strenge winter”, weerlegt Doeve een misverstand. “Maar voor ons is het veel beter als mensen gezonder en dus langer leven, want dan betalen ze meer premie. We staan veel meer middenin het leven dan de meeste mensen denken.”
Dela heeft gekozen voor het sponsoren van volleybal omdat het volgens Doeve “sympathiek en laagdrempelig” is. “Een vriendensport.” Ook sluit de sport aan op de nieuwe slagzin ‘voor elkaar’. De keuze is gevallen op de vrouwen omdat zij verder staan in hun ontwikkeling dan het herenvolleybalteam. Martinus kan dankzij de sponsoring onder meer deelnemen aan de Europese Champions League. Verder zal jaarlijks de Dela Trophy worden georganiseerd.
Campagne
Dela is vorige week een omvangrijke campagne gestart, die loopt tot eind november en onder meer bestaat uit tv- en radiospots en een nieuwe huisstijl.
in Dela-kleuren.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.