nieuws

De favoriete sites van … Jelle Visser (OOM)

Archief

In de nieuwe AM-rubriek ‘De favoriete sites van…’ geven branchegenoten inzicht in de sites die zij zakelijk, maar in sommige gevallen ook privé, vaak bezoeken. Jelle Visser, directeur van OOM, bijt het spits af.

www.joho.nl
Een site waarmee wij gelinkt zijn voor de ‘Global Studentenverzekering’. In een winkelstraat kan de student winkel in, winkel uit. Op Internet surft de student van winkel naar winkel; van site naar site. De site van Joho Company wordt door hen veel bezocht, waardoor onze banners daar een hoge attentiewaarde hebben. OOM Verzekeringen werkt aan naamsbekendheid bij de doelgroep en we proberen daar te zijn waar de klant is.
www.ib-groep.nl
IB-Groep (Informatie Beheer Groep van het Ministerie van Onderwijs, die zich onder andere bezighoudt met de studiebeurzen) heeft eveneens een site waarmee wij gelinkt zijn in verband met de ‘Global Studentenverzekering’. Wat voor Joho Company geldt, gaat ook op voor de IB-Groep. Banners moeten het werk doen.
www.aex.nl
Evenals het Financieele Dagblad levert de AEX-site veel financiële en bedrijfsmatige achtergrondinformatie. De site laat zien hoe de markt in elkaar zit. De actuele koersinformatie levert snelle en directe informatie en fungeert als thermometer van de financiële markt.
www.amazon.com
In feite één groot naslagwerk met titels op het gebied van boeken en muziek. Tot op heden heb ik er niets gekocht, maar de site is wel leuk om titels op te diepen. Amazon is toch de voorloper van online- verkoop en dat alleen al creëert attentiewaarde.
www.visitholland.com
Het is interessant om na te gaan wat buitenlandse toeristen in Nederland trekt. Voor informatie komen ze al snel op deze site terecht. Er is vooral veel informatie; voor OOM boeiend als marktverkenning.
www.anwb.nl
Toerisme speelt een belangrijke rol op de site van de ANWB; net als bij het Nederlands Bureau voor Toerisme. Dit is een site die erg nuttig kan zijn voor onze doelgroep van het Global Visitor product.
www.geove.nl
In het algemeen willen we de ontwikkelingen van collega-verzekeraars op Internet volgen. Hoe presenteert men zich en welke mogelijkheden van dit medium benut men? Hoe is de communicatie met de markt? Ook actuele informatie is te vinden op de verschillende sites van verzekeraars. Als bezoeker kun je hier snel kennis van nemen.
www.jobnews.nl
Wij hebben de afgelopen tijd meerdere advertenties geplaatst. We hebben gemerkt dat jonge mensen er op reageren. Daarmee vervult dit medium een functie. Inmiddels hebben we al verschillende kandidaten ontmoet die we via Jobnews hebben leren kennen.
www.zeilen.com
Zeilen is een hobby van mij. Naast verschillende zeilbladen laat ik me ook informeren door wat er op de site te vinden is. In de zeilwereld neemt het gebruik van elektronica hand over hand toe. Internet speelt daarbij met name een rol als informatieverschaffer. Er wordt in de bladen die ik lees vaak verwezen naar nieuwe of bestaande sites. In dit kader is ook de site van Cruise News (www.cruisenews.net) interessant.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.