nieuws

Database Britse verzekeraars laat te wensen over

Archief

De databestanden van de Britse verzekeraars met informatie over bestaande en potentiële klanten laten meer dan eens te wensen over, zo concludeert een marketingbureau op basis van een onderzoek onder duizend verzekeraars in het Verenigd Koninkrijk

Het bureau constateert voorts aanzienlijke verschillen in de exactheid van de informatie over bestaande klanten en potentiële klanten. Zo krijgt van laatstgenoemde categorie slechts 52,2% het predikaat ‘nauwkeurig’ en ‘up-to-date’ mee, tien procentpunten minder dan twee jaar geleden. Daarentegen worden de databases van bestaande klanten op deze punten aanzienlijk beter beoordeeld: 78,6% tegen 49,8% in 2001. Marketeers bij verzekeraars verwachten dat hun databases voor beide categorieën in 2005 met 10-tot 15-procentpunten zullen verbeteren.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.