nieuws

‘Dakloze’ assurantiecollega’s gezocht

Archief

‘Dakloze’ assurantiecollega’s gezocht

Het management van assurantiekantoor de Eerste Abcouder is verslingerd aan cabriolets. Zo was mededirecteur Ron Nikkessen in 1989 een drijvende kracht achter de oprichting van de VW Golf Cabriolet Club. Onlangs speelde de vraag: hoe inhoud te geven aan het tienjarig bestaan. “Mede omdat wij in het laatste jaar van deze eeuw zitten, werd besloten om er een algemene cabrioletdag van te maken”, verklaart Nikkessen.
Vervolgens is het natuurlijk maar een kleine stap om aan het Guinness Book of Records te denken. Er werd een Stichting ‘1999 Cabrio’s 1999′ in het leven geroepen, daarmee aangevend dat het streven is om ten minste 1.999 cabrio’s bij elkaar te krijgen. De Eerste Abcouder is zelf in totaal goed voor vijf cabrio’s. Zowel Nikkessen als directeur-eigenaar Jan Voskuijl heeft twee cabrio’s. Onder het motto ‘Cabrio-lets? Let’s cabrio!’ wordt de recordpoging op zondag 19 september ondernomen. De uitvalsbasis is, bijna vanzelfsprekend, het Autotron in Rosmalen.
De promotie voor het evenement moet in de media nog zijn hoogtepunt bereiken, maar inmiddels heeft de tamtam goed zijn werk gedaan. Bij de Eerste Abcouder, dat de administratie verzorgt (“Had ik van tevoren geweten hoeveel er bij komt kijken, dan…”), waren midden vorige week al meer dan zeshonderd inschrijvingen binnen, aldus een enthousiaste Nikkessen. Tussen de inschrijvingen zitten al tal van ‘dakloze’ assurantiecollega’s. Zoals gezegd, wordt gemikt op deelname van minimaal 1999 cabrio’s. Dit zou volgens Nikkessen eigenlijk een ‘eitje’ moeten zijn, want het cabrioletbestand in ons land zou inmiddels zijn opgelopen tot 64.485. “Het merk van de cabriolet doet niet ter zake; als het dak maar neer te klappen is.” De recordpoging telt alleen als de stoet, met een lengte van naar schatting dertig kilometer, zich daadwerkelijk in beweging zet. Aanmelden (liefst voor 30 augustus) bij Ron Nikkessen: telefoon (0294) 285.515 of via e-mail: 1999@cabrio.nl.
Jan Voskuijl (links) en Ron Nikkessen bij twee van hun oogappels.
Trappenloop
Verzekeringsadviseurs die willen deelnemen aan de (zesde) Nationale-Nederlanden Trappenloop, die op zaterdag 18 september in Rotterdam wordt gehouden, kunnen om een deelnameformulier vragen bij de accountmanagers van NN. Dit kan eventueel ook rechtstreeks bij Christi Maas van het Evenementenbureau van NN, op faxnummer 010-513.01.59.
‘Weerzinwekkend’
Onlangs stonden er weer eens zogeheten alarmerende berichten in de krant over de (te) lange werktijden van medici, vooral van arts-assistenten in ziekenhuizen. Voormalig chirurg prof.dr. B. Smalhout heeft in zijn column in De Telegraaf een uitvoerige verdediging van dat lange werken ten beste gegeven, waarbij hij in het voorbijgaan de verzekeraars een klets in het gezicht gaf. Wij citeren:
“Voor veel mensen is werk kennelijk alleen maar een middel om geld te verdienen. Als die dwingende noodzaak er niet meer is, moet je er maar zo vlug mogelijk mee ophouden, vindt men. Vandaar ook het grote aantal uitkeringstrekkers in ons land, de vutters, de WAO-ers en de vroegtijdig gepensioneerden. Verzekeringsmaatschappijen maken daar een weerzinwekkend opgewekte reclame voor. Mensen die het financieel niet nodig hebben, maar wél hard blijven werken, worden door hun omgeving vaak voor gek of asociaal verklaard. Dat zinvolle arbeid ook een levensvervulling kan zijn door het benutten van bijzondere talenten en kostbare ervaring, is iets dat de huidige maatschappij niet meer wil horen.” (los fotobijschrift)
Augustus 1999 is een memorabele maand voor AXA. Dankzij de commotie rond de ‘mosselspot’ zal niet alleen haar naambekendheid een stevige impuls hebben gekregen, ook de slagzin ‘Voor al uw plannen en alles wat er tussenkomt’ zal best wel wortel hebben geschoten. Op het hoogtepunt van de media-aandacht werden de mosselen (volgens planning) afgelost door de eerste AXA-commercial, het filmpje over de school-reünie. AXA bracht het reclame-offensief tot een fraaie climax door het alternatieve inhaken op de eclips van 11 augustus: geen zonsverduistering-achtige beelden maar het ‘einde van de wereld-concept’.
Verzekeringstruc
Een opzienbarende transfer in Engeland gold begin deze maand de overstap van de beroemde sportpresentator Des Lynam van de BBC naar de commerciële tegenhanger ITV.
Lynam is feitelijk het tegengestelde van het prototype van de sportpresentator. Volgens analist Joe Joseph in de Britse krant The Times beseft Lynam als geen ander, dat de meest effectieve commentatoren rustiger gaan praten wanneer er iets spannends gebeurt. “Misschien is het een truc die hij leerde in zijn eerste baan, als verzekeringsagent: hoe kalmer je lijkt als je de klant de pen overhandigt, hoe groter de kans dat hij tekent en jij derhalve je provisie verdient”, stelt Joseph.
Des Lynam: vooral kalm.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.