nieuws

CZ stapt in tv-sponsoring

Archief

Zorgverzekeraar CZ gaat een dertiendelige documentairereeks op Omroep Brabant sponsoren.

In de tv-serie Take Care komen allerlei aspecten van zorgverlening aan bod. Het doel is om te laten zien wat zorgverlenen inhoudt en wat er bij komt kijken. “Daarbij staan drie thema’s centraal: zorg vindt steeds meer thuis plaats, iedereen krijgt steeds meer de regie over zijn eigen zorg en mensen die zijn aangewezen op zorg moeten (weer) een volwaardige plek in de samenleving krijgen”, aldus CZ.
Elke aflevering, die ongeveer vijftien minuten duurt, laat een zorg- en leefsituatie van een cliënt zien. Omroep Brabant zendt de serie uit op zaterdagavond om 19.00 uur. Elke aflevering wordt tot zondag 17.00 uur elk uur herhaald.
CZ zegt met de sponsoring haar betrokkenheid en verantwoordelijkheid op het vlak van zorg en gezondheid naar buiten te willen brengen. Afgelopen zomer meldde CZ in een reportage van AM over televisiesponsoring door verzekeraars (AM 13, pag. 40) wel een tv-programma te willen sponsoren, maar zei toen nog niets tegengekomen te zijn wat paste bij de CZ-boodschap ‘actief in gezondheid’. Helemaal nieuw op het terrein van tv-sponsoring is CZ overigens niet. De zorgverzekeraar sponsorde eerder al een programma van Omroep Brabant: een voorlichtingsprogramma over een ziekenhuis in Geldrop.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.