nieuws

Creatieve klus: denk mee over naam Terminus

Archief

Creatieve klus: denk mee over naam Terminus

In een interview dat in de afgelopen weken in diverse regionale kranten werd gepubliceerd kwam opnieuw naar voren dat directeur Ton Schröder van Terminus naarstig op zoek is naar een nieuwe naam voor zijn unieke maatschappij. Schröder vindt de huidige naam vreselijk. Volgens de interviewer trok hij een gezicht alsof hij zojuist een vlieg heeft ingeslikt. “Terminus, dan denk je toch onmiddellijk aan vreselijke dingen. Alsof we letterlijk een eindstation zijn”. Jus d’ Assurance wil u graag mobiliseren om mee te denken over een nieuwe naam voor Terminus. Valt er wat te winnen? Wat dacht u van eeuwige roem! Stuur uw suggesties naar: Redactie AM, Jus d’ Assurance, postbus 4, 2400 MA Alphen aan den Rijn. Of fax naar 0172-422.892. Per e-mail kan ook: amred@sbi.nl
Via zangeres Trijntje Oosterhuis (Total Touch) en saxofoniste Candy Dulfer wil Nationale-Nederlanden haar ZekerheidsCombinatie vooral onder de aandacht bij jongeren gaan brengen. De commercial met de twee popsterren gaat morgen (zaterdag) op de televisie in première. Vanaf juni zal het filmpje ook in de bioscoop worden vertoond. Bovendien vormen Trijntje en Candy het middelpunt van advertenties die gericht zijn op het intermediair en op consumenten.
Frankendag
Dag van de Arbeid, zo staat 1 mei bekend. Bij Royal Nederland vierde men twee weken geleden echter de ‘Frankendag’, ter gelegenheid van het tienjarige directeurschap van Frank Rosenmuller. Op 1 mei 1987 begon Rosenmuller met de opbouw van Royal Nederland Levensverzekering NV. Tien jaar later (1996) is het premie-inkomen f 392 mln en claimt Royal de vijftiende positie op de ranglijst van levensverzekeraars. Een fraaie prestatie.
Op initiatief van marketingmanager Hans Hagenaars wilden de tweehonderd Royal-medewerkers dat onderstrepen door getooid met een Rosenmuller-masker op de foto te gaan. Frank Rosenmuller zelf staat glimmend van trots op de eerste rij.
Het tafereel levert een unieke, maar ook ietwat ‘enge’ foto op. De vraag is wat er gebeurt met de drie dissidenten in de achterste regionen, die openlijk weigeren het Rosenmuller-masker te dragen?
Volatiliteit
“Getoonde rendementen geven slechts een indicatie over de volatiliteit in het verleden.” Dat stelt algemeen directeur Erik Fischer van het Verbond van Verzekeraars in een circulaire aan de leden over de gedragscode ‘Rendement en Risico’.
De AM-redactie kon, ondanks twee doctorandi in de Nederlandse taal- en letterkunde in de gelederen, slechts gissen naar de betekenis van ‘volatiliteit’. Ook het ‘Groot Woordenboek der Nederlandse taal’ gaf geen uitsluitsel: Van Dale kent het lemma ‘volatiliteit’ niet.
De context doet vermoeden dat Fischer het over de in het verleden ‘behaalde beleggingsrendementen’ heeft. Hij zal in elk geval niet de letterlijk Franse vertaling van ‘volatilité’ bedoeld hebben: ‘vluchtigheid’. Dat zou betekenen dat volgens Fischer voorbeeldkapitalen een indicatie geven over de vluchtigheid van het verleden.
Fischer: …vluchtig…
Inschrijving voor Beach Volleyball Event ’97 geopend
Op zaterdag 5 juli zal het team van Sun Alliance zijn titel op het strand van Bergen aan Zee moeten verdedigen. De vorige winnaar van het jaarlijkse Beach Volleyball Event voor de assurantiebranche krijgt er een zware dobber aan, want de verslagen teams schijnen al geruime tijd in training te zijn.
Elk jaar neemt de belangstelling voor het strandvolleybal toe onder werknemers van verzekeringsmaatschappijen. Afgelopen zomer was het toernooi met ruim 350 deelnemers het op één na (dat van de reclamebranche) grootste ‘Volleyball Event’ dat jaarlijks voor diverse branches wordt georganiseerd. De inschrijving voor het toernooi van 1997 dat opnieuw gesponsord wordt door Assurantie Magazine, is inmiddels geopend.
Dit jaar krijgt het Beach Volleyball Event een nog tropischer tintje dan voorgaande afleveringen. Tussen de (plastic) palmbomen op het Noordzeestrand zullen ‘live’ tropische acts worden opgevoerd. “Zo brengen we de deelnemers in een lekker ongedwongen vakantieroes. Het wordt een zorgeloze dag waarop het gemakkelijk is om contacten te leggen met collega’s”, zegt organisator Eric Bakker van het bureau Bakker & Clients.
Deelname aan het toernooi kost f 110 per persoon. Je krijgt hiervoor drie maaltijden, live muziek en een strandfeest dat tot ’s avonds laat duurt. Voor meer informatie: Bakker & Clients, tel. 020-638.32.64.
Dolfijne collega’s *********************** (afbeelding logo) ************************
Bestuursvoorzitter Carlo de Swart bij de presentatie van het ASR-logo: “Die twee dolfijnen, dat zijn mijn collega’s Goedvolk en Van Ek: speels, vriendelijk, intelligent, sociaal vaardig en krachtig in de samenwerking”. Zo, zo. En dan geldt zeker: ASR, c’est moi, Carlo?! (ASR = Amersfoortse Swart Rotterdam). De zeedieren doen het trouwens goed in recente logo’s. Ook het telecommunicatiebedrijf Libertel (51% NN!) heeft een dolfijn in haar logo en we kennen natuurlijk al iets langer de ruime school vissen in het nieuwe logo van Interpolis.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.