nieuws

Consumentenorganisatie wil af van opschorting autodekking

Archief

De belangenorganisatie Consument & Geldzaken gaat inventariseren welke autopolissen bij verkoop van het voertuig een opschorting van de dekking kennen.

Bij tussentijdse verkoop van een motorrijtuig wordt – overeenkomstig een Verbondsadvies – de verzekering door de meeste verzekeraars stopgezet en de te veel betaalde premie gerestitueerd.
Een aantal maatschappijen evenwel schort de dekking van de polis op voor maximaal drie jaar en houdt de te veel betaalde premie in kas. Een laakbare zaak, vindt Consument & Geldzaken die deze verzekeraars in kaart gaat brengen. “We verwachten toch nog tien verzekeraars te kunnen traceren die zich hieraan schuldig maken”, zegt juridisch adviseur Anton Weenink.
Consument & Geldzaken zegt rond zesduizend leden te hebben. Een handjevol heeft tot dusver gereageerd, zegt Weenink. Tot de boosdoeners behoren volgens hem onder meer Hooge Huys en Stad Rotterdam. Verzekeraars die de opschortingsclausule hanteren, kunnen een protestbrief tegemoet zien. “Aan deze praktijk moet een einde komen”, aldus Weenink.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.