nieuws

Consumentenbond zet panel zorgverzekering op poten

Archief

De Consumentenbond start eind van de maand een tijdelijke telefoonlijn waar ervaringen met zorgverzekeraars kunnen worden gemeld.

“Via de telefoonlijn kunnen consumenten gedurende een dag of drie hun ervaringen met zorgverzekeraars kwijt”, zegt Sicco Louw, woordvoerder van de Consumentenbond. “Het is de bedoeling dat uit de telefoontjes een consumentenpanel wordt samengesteld dat door ons een paar maal per jaar wordt geënqueteerd. Via dit panel willen wij structureel de handel en wandel van zorgverzekeraars volgen. Het gaat ons om zaken als: de mogelijkheiden van verzekerden om van verzekeraar te wisselen en het prijsbeleid van verzekeraars.” De bond denkt aan een breed panel qua polisvorm. “Wij willen ook weten hoe het staat met oudere polissen die niet meer gesloten worden.”
De aftrap voor de telefoonlijn wordt gegeven op 27 mei op de vergadering van de Bondsraad, het ledenparlement van de Consumentenbond. Op die vergadering wordt onder meer een discussie over zorgverzekeringen gehouden. Het staat nog niet vast of de telefoonlijn op die dag of op een andere datum van start gaat.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.