nieuws

Consument kan surfen langs assurantiekust

Archief

Internetgebruikers die zich interesseren voor de assurantiewereld kunnen sinds vorige week terecht op de ‘Verzekeringsboulevard’. Deze nieuwe website van Atriserv combineert verzekeringszaken met vertier, in de vorm van een prijsvraag. Om extra bezoekers aan te trekken, wordt er iedere maand onder de juiste inzendingen een vliegvakantie naar Tunesië verloot.

Aan de verzekeringsboulevard zijn diverse aanbieders van verzekeringen, pensioenen en hypotheken, maar ook de NVA en de verzekeringsvakbladen ‘gevestigd’ met buttons in de vorm van gebouwen. Op die manier vormt de site een goed startpunt voor iedereen die meer over verzekeringen te weten wil komen. Het is de bedoeling dat op de site in de nabije toekomst ook actuele verzekeringskwesties besproken zullen worden.
Consumenten zullen via advertenties in de dagbladen en reclame-buttons op populaire internet-sites naar de verzekeringsboulevard verwezen worden.
De virtuele boulevard loopt langs een strand. Wie zijn muis voorbij de kust laat surfen, stuit vanzelf op de prijsvraag (bv. in een aangespoelde fles). De antwoorden zijn steeds in de gebouwen aan de boulevard te vinden. Een bedieningsscherm begeleidt de zoektocht en fungeert ook als wedstrijdformulier. De eerste winnaar krijgt op 5 maart bericht dat de koffers met bestemming Tunesië ingepakt kunnen worden.
Goudkust exit
De komst van de verzekeringsboulevard op Internet werd afgelopen maand november reeds aangekondigd. Toen luisterde de website echter nog naar de naam ‘Goudkust’. Volgens Atriserv is deze naam gewijzigd op verzoek van betrokken verzekeraars. De associatie van verzekeringen met goud werd ‘te gewaagd’ geacht. De introductie van de site werd bovendien met twee maanden vertraagd wegens enkele technische mankementen.
Initiatiefnemers van de Verzekeringsboulevard zijn Atriserv (ADN) en The Kitchen Interactive Productions, een bedrijf dat websites bouwt. The Kitchen maakt deel uit van het Utrechtse adviesbureau VODW. Het werkt momenteel o.m. aan een website voor het systeemhuis Informatikum (Goudse).

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.