nieuws

Consument is niet van tussenpersoon

Archief

“De consument is niet van het intermediair”, stelt Bert Richaers terecht. In het ingeslapen wereldje der tussenpersonen boezemt deze uitspraak direct ongegronde angst in. Blijkbaar heeft men de laatste ontwikkelingen in de verzekeringsbranche en het streven naar een vrije marktwerking niet meegekregen.

te noemen. Natuurlijk heeft hij gelijk. Men wil het alleen niet zien of horen. Zou u gelukkig zijn als u uw auto van merk X verplicht zou moeten kopen bij uw merkdealer op de hoek, omdat hij contractuele bindingen heeft met de importeur (lees portefeuillerecht)? Noem één branche waarin men zo apathisch omgaat met het zogenaamde portefeuillerecht. In wiens belang is dit? De klant of de tussenpersoon?
gaat verdwijnen. Nog nooit zijn er zoveel portefeuilles te koop geweest als nu. Waarom? Omdat men nu gaat beseffen dat de relatie met de klant (die men gemiddeld al vijf jaar niet bezocht heeft) verder gaat dan de contractsduur van een verzekering. Lui achterover zitten en elk jaar zonder enige inspanning je incassoprovisie opstrijken is toch niet meer van deze tijd? @PL1 = Als intermediair beschikken we nog steeds over een uitstekend wapen tegen elke vorm van (overigens gezonde) concurrentie. Het persoonlijk contact en hoog service/kennisniveau. Niet eenmalig bij het sluiten van een verzekering of andere dienst, maar elk jaar weer. Doet u uw werk goed dan heeft u geen tijd om u druk te maken over concurrentie.”
M.A. Pot, directeur Borghese Financiën & Assurantiën te Driebergen

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.