nieuws

‘Commotie over AXA en Shell onbegrijpelijk’

Archief

“Eerlijk gezegd begrijp ik de commotie over de (mislukte) samenwerking tussen AXA en Shell niet. Het intermediair komt kennelijk niet verder dan mokkend in een hoekje zitten en toezien hoe een stukje marktaandeel overgaat naar een ander.

Veel beter is om dit als een uitdaging te zien; waarom besluit de klant tot de overstap? Vanwege het prijs(premie)verschil. Dan is dus de opgave van het intermediair om de klant duidelijk te maken waardoor dit prijsverschil wordt veroorzaakt. Er is in het geval van AXA/Shell alleen de mogelijkheid om af te sluiten. Advies, persoonlijke begeleiding en dergelijke, ontbeert men dan. Maak dit prijsverschil dus verklaarbaar door te wijzen op de voordelen van het afsluiten via een tussenpersoon!
Alleen maar mopperen over het prijsverschil is wat al te makkelijk. Benzine aan de witte pomp is toch ook goedkoper (maar een broodje kopen of een Mars kan er niet) en vliegen via Easyjet scheelt toch ook een fors bedrag (maar dan moet je wel je eigen boterham meenemen) of koop je kast voordelig bij Ikea (maar neem hem zelf mee en monteer ook thuis de boel in elkaar).
Wanneer wordt in verzekeringsland begrepen dat er meerdere aanbieders naast elkaar kunnen bestaan, met ieder hun specifieke marktbenadering, met daaraan gekoppeld een verschillende calculatie? Zo wordt toch al eeuwenlang handel gedaan? ‘De verzekerde’ bestaat niet; ook hier is een waaier aan wensen en verlangens waarop ingespeeld moet worden.” M. van Assendelft, M.A.C. Holding, Den Haag.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.