nieuws

Chatten levert ID hypotheekklanten

Archief

Het bieden van een chat-functie op de website legt ID Financiële Planning geen windeieren. Het kantoor schrijft tien hypotheekovereenkomsten toe aan het chatten.

“Het is een uitstekend middel om de eerste klantcontacten te leggen”, zegt ID-directeur Remko Grijm. De chat-optie staat nog geen twee maanden op de website van het Apeldoornse kantoor. “Het is begonnen als service voor bestaande klanten. Maar we krijgen zo ook concrete adviesvragen binnen en maken afspraken. Zo’n tien hypotheken hebben we te danken aan het chatten”, zegt Grijm. “De investering is er al uit.”
Volgens Grijm blijkt het chatten laagdrempelig, wat net het verschil kan maken tussen een websitebezoeker en een klant. De chat-software kan zonder downloaden worden gebruikt.
Wehkamp
Grijm zegt het concept te hebben afgekeken van Huis & Hypotheek en van thuiswinkel Wehkamp. “Maar ja, daar zitten dagelijks twintig dames achter de computer om met klanten te chatten.” Verder biedt direct-writer FBTO een chat-optie aan bezoekers van de website.
ID Financiële Planning telt 56 werknemers, waarvan 15 in de buitendienst. Het aantal werkplekken in Apeldoorn is zeven.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.