nieuws

Centraal Beheer promoot autopolis via dealers

Archief

Autodealers die een garagepolis hebben bij Centraal Beheer, kunnen sinds kort voor klanten een informatiehoek inrichten over de autopolis van de Achmea-dochter. In ruil voor nieuwe verzekerden verwijst Centraal Beheer bij schade naar de dealer.

Autokopers kunnen een folder meenemen en aangeven of zij gebeld willen worden. “Het is een service van ons aan de dealer en van de dealer aan de klant”, zegt Achmea-woordvoerder Willem Kok, die benadrukt dat de dealer geen vergoeding krijgt voor het aanbrengen van een verzekerde. De aangeboden verzekering wijkt af van de reguliere autopolis. “Het is een combinatie van onze zakelijke en onze particuliere polis.”
De service wordt sinds enkele maanden aangeboden aan de bij Centraal Beheer verzekerde dealers. Als de door hen doorverwezen klant een polis sluit, profiteren zij daar in zoverre van, dat Centraal Beheer de verzekerde voor schadereparaties doorverwijst naar de dealer. “Dat is een vorm van zachte schadesturing. De klant is niet verplicht om naar de dealer te gaan, maar wij attenderen hem erop”, aldus Kok.
De polis wordt niet op importeursniveau aangeboden. Elke dealer kan afzonderlijk besluiten klanten op de polis te attenderen. Kok benadrukt dat de dealer niet de rol van intermediair op zich neemt.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.