nieuws

Cashcow wil financiële internetsupermarkt worden

Archief

De Da Vinci Groep opent eind deze maand op Internet een virtuele, financiële showroom: Cashcow. De website (www.cashcow.nl), die overigens al in de lucht is, wil ,,kwalitatieve financiële informatie voor een breed publiek op een leuke manier brengen”. Plan is om op termijn te groeien van een showroom naar een supermarkt waar daadwerkelijk producten gekocht kunnen worden.

Cashcow start met informatie op het gebied van verzekeren, hypotheken, beleggen, sparen, lenen en pensioenen. Cashcow biedt de bezoeker uitleg, rekenmodellen, tabellen met productinformatie, rentestanden en behaalde rendementen.”Wij pretenderen niet een volledig advies op maat te leveren” , zegt Cashcow-hoofdredacteur Toine Al. “Wat wij wel doen, is alles laten zien wat er is op financieel gebied. Dat zal in het begin nog niet volledig zijn, maar dat is wel ons streven. Als de bezoeker op zondagochtend bezig is met zijn financiële administratie en hij moet iets weten, dan kan hij bij ons terecht voor de juiste informatie.”
Cashcow ontvangt de productinformatie met betrekking tot de zes genoemde onderwerpsgebieden van Intrest, een financieel advies- en onderzoeksbureau, dat ook de bladen Cash en Infinance voorziet van informatie. Oriënterende gesprekken zijn gaande met het ANP, NOB Interactive en Your News voor de nieuwsvoorziening op de site. Met het bedrijf Xcellence wordt gesproken over de levering van data zoals financiële productinformatie, commerciële voorwaarden waaronder verzekeringen worden verkocht, vergelijkend onderzoek et cetera. Producten kopen
“De website verandert elke dag van uiterlijk. Doel is om dagelijks nieuws te brengen over de thema’s op de website. Via de homepage kan men doorklikken naar de rubriekspagina’s met actuele informatie.
Als de consument op de website van Cashcow een product van zijn keuze heeft gevonden, wordt hij doorverwezen naar de dichtstbijzijnde tussenpersoon. De consument kan aangeven of hij zelf contact opneemt met de tussenpersoon of dat hij teruggebeld wil worden. Pas in een later stadium zal direct sluiten via de website tot de mogelijkheden gaan behoren. “Tegen die tijd bekijken we de mogelijkheden. We hebben al een potentiële partner die dat voor ons kan regelen”, vertelt Al. Sponsors
Inkomsten genereert Cashcow uit de aanwezigheid van adverteeerders (banners) en sponsors op de site. Deze laatste groep kan een bepaald thema op de site – bijvoorbeeld wonen, beleggen en sparen- sponsoren. Alleen de naam van de sponsor staat dan op deze pagina van de site. Hier kan hij allerlei voordeelacties voor de bezoeker zetten en prijsvragen uitzetten. Het is de bedoeling dat deze acties exclusief voor Cashcow worden opgezet, legt Cashcow-directeur Jaco Zijlstra uit. “De bezoeker kan alleen op Cashcow dit voordeel behalen of die prijs winnen. Op die manier genereren we traffic naar de site en dat is weer in het belang van de sponsor en de adverteerder.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.