nieuws

Carglass maakt voor elk radiostation aparte spot

Archief

Autoruithersteller Carglass lanceert komende maand een nieuwe reclamecampagne met radiocommercials die zijn afgestemd op de zender waarop ze worden uitgezonden.

De marktleider op het gebied van autoruitenherstel wil zijn marktpositie – de laatste tijd niet zonder succes aangevallen door Autotaalglas – verstevigen door de luisteraar aan te spreken in de tone of voice die hij of zij op dat moment wil horen. Daartoe is voor elk landelijk radiostation een aparte commercial gemaakt: de spot voor Radio 538 is ‘swingender’ ingesproken dan de Sky Radio-spot. Carglass denkt dat hiermee de boodschap beter blijft hangen.
Op televisie zal geen Carglass-commercial te zien zijn. “Een enorm zenderaanbod heeft het gebruik van het medium tv voor een ongedifferentieerd product als het onze minder aantrekkelijk gemaakt”, aldus marketingmanager Robert van Roermund. Verder wegen de hoge investeringen niet op tegen het resultaat. “Daarbij komt dat we uit naamsbekendheidsoverwegingen tv-commercials vooralsnog niet meer nodig lijken te hebben”. Wel zal worden geparticipeerd in tv-producties.
Carglass legt het accent in de campagne op de bevordering van ruitreparatie. “Bij grote delen van onze doelgroep is het bewustzijn van een ruitschadeprobleem nog te klein”, aldus Van Roermund. “Het gemak van de Carglass-oplossing is kennelijk onvoldoende argument om over te gaan tot de actie ‘repareren’. Dat bewustzijn willen we stimuleren”.
Klanten krijgen via diverse kanalen een servicepas aangeboden met reparatiesticker die in geval van schade op een ster in de ruit kan worden geplakt en daarmee doorscheuren voorkomt.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.