nieuws

CarGarantie in opgaande lijn

Archief

CarGarantie, risicodrager voor garantieverzekeringen van autodealers, krijgt stap voor stap meer grond onder de voeten in ons land. De maatschappij zag het premie-inkomen vorig jaar bijna verdrievoudigen. Het resultaat bleef negatief.

CarGarantie is een dochteronderneming van de Duitse verzekeraar CarGarantie AG, onderdeel van Parion waarmee Achmea samenwerkt binnen de Europese alliantie Eureko. In ons land verzekert de maatschappij binnen de branche algemene aansprakelijkheid de garantierisico’s van autodealers.
Hoewel er sprake is van groei – vorig jaar nam het premievolume toe naar e 368.000 (144.000) – erkent John Seegers, directielid Centraal Beheer Achmea Bedrijven, dat de omzet “nog niet booming is”.
Seegers, opvolger van Dick Harthoorn, is optimistisch voor de komende jaren. “Laatst sloten we nog een contract met de Honda-importeur waarbij de fabrieksgarantie van standaard drie jaar werd uitgebreid tot vijf jaar voor alle in ons land verkochte Honda’s”, aldus Seegers, die al 35 jaar in het vak zit. Hij is al tien jaar in dienst, waarvan acht jaar als directeur Particuliere Schadeverzekeringen bij Centraal Beheer Achmea en twee jaar als directeur Business Synergie bij Eureko. Voor die tijd was hij werkzaam bij onder meer Royal & Sunalliance (twee jaar) en Aegon (21 jaar).
CarGarantie heeft één accountmanager op pad die specifiek voor de garantieverzekering de autodealers en importeurs bezoekt. In ons land zijn naar schatting ongeveer zesduizend auto(merk)dealers actief. De maatschappij zag vorig jaar het resultaat technische rekening teruglopen tot e -352.000 (-512.000). Het nettoresultaat daalde tot e -348.000 (-623.000).

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.