nieuws

Cardif wil nieuwe producten lanceren

Archief

Cardif Nederland, een bijkantoor van de Franse verzekeraar, wil in de loop van dit jaar nieuwe betalingsbeschermingsproducten introduceren. Het voornemen van de maatschappij is ingegeven door de resultaten van een bescheiden marktonderzoek.

Betalingsbeschermingsverzekeringen zijn relatief nog onbekend in ons land, blijkt uit onderzoek onder driehonderd bedrijven, uitgevoerd door bureau Teuwen Financial Marketing.
Cardif Nederland wil hierin verandering brengen door betere voorlichting aan bestaande en potentiële relaties, onder meer door uitbreiding van zowel de binnen- als buitendienst. Verdere groei wil Cardif bewerkstelligen door uitbreiding van de ruim vijftig gespecialiseerde krediet- en hypotheekbemiddelaars die regelmatig zaken doen met de maatschappij.
Wensenlijstje
Productontwikkeling staat hoog op het wensenlijstje van het intermediair. Het onderzoek heeft uitgewezen dat aanvullende verzekeringen, zoals ziekenhuis-, overlijdens- en invaliditeitsverzekeringen, node worden gemist. De maatschappij onderzoekt of deze producten die in Frankrijk al worden gevoerd, ook in ons land kunnen worden geïntroduceerd. “Voor dat onderzoek trekken we half jaar uit”, stelt Cardif.
Eerder werd een overlijdensrisicoverzekering voor koppeling aan een hypotheek op de markt gezet en werd de Hypotheek Opvang Polis vernieuwd. De looptijd werd verlengd van tien naar maximaal twintig jaar. De verzekerde som werd opgetrokken van f 200.000 naar ten hoogste f 300.000.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.