nieuws

Campagne voor Meeùs

Archief

Zo’n tachtig kantoren van de 125 vestigingen tellende bemiddelingsketen Kamerbeek Meeùs Groep houden momenteel een campagne ter introductie van de nieuwe handelsnaam Meeùs.

Bekende makelaardijnamen als Kamerbeek, Kamminga, Christiaan Smit, Crab en Gerrits Lammers zijn sinds deze week uit het straatbeeld verdwenen, evenals specifieke verzekeringsbedrijven als Van Calcar, Baneke/Gräffner en Kentron. Alleen volmachtbedrijf Nedasco blijft onder eigen naam actief, terwijl voor specifieke CAR-verzekeringen in de bouw nog gebruik zal worden gemaakt van de naam Meeùs Baneke. Verder handhaven de makelaars De Haan (Den Haag) en Ruijters (Maastricht) vooralsnog hun oude naam.
De campagne voor de naamswijziging – inclusief slogan ‘Meeùs. Goed geregeld dus’ – bestaat naast de invoering van een nieuwe huisstijl, uit advertenties in regionale (dag)bladen, busreclames, tuinborden en projectborden. Het intermediairbedrijf, volledig eigendom van Aegon, wil met de overstap naar één landelijke bedrijfsnaam beter herkenbaarder worden voor de klant. In het zuiden van het land gaan 45 kantoren al langer door het leven als Meeùs Assurantiën.
De Meeús Groep (2.700 medewerkers) behaalde met verzekeringen en onroerend goed vorig jaar een provisie-omzet van ruim e 200 (185) mln, waarvan 60% tot 65% uit assurantiën. Het brutoresultaat steeg met 25% tot zo’n e 19 mln.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.