nieuws

Cadans en GUO steken hun ‘paraplu’ Relan naar voren

Archief

De tv-persoonlijkheden Sylvia Millecam en Hans Böhm, onder meer bekend van ‘Ook dat nog’, zijn ingezet als boodschappers in de mediacampagne om de naam Relan bekend te maken. Relan is de overkoepelende naam van de gefuseerde uitvoeringsinstellingen Cadans en GUO.

Begin deze maand ging de campagne van start met de intensieve uitzending van een radiospot en advertenties in dagbladen. Later volgen nog advertenties in branche- en vakbladen. Voortaan zal de naam Relan ook figureren in personeelsadvertenties van onderdelen van het concern, dat betrokken is bij de sociale verzekeringsbelangen van twee miljoen werknemers, verdeeld over 200.000 werkgevers.
De uitvoeringsinstelling Cadans is actief in de sectoren zorg en welzijn, schoonmaak- en glazenwassersbedrijven, grootwinkelbedrijf, detailhandel en ambachten. GUO is actief in de agrarische sector, de tabaksbranche, het slagersbedrijf en de vleesverwerkende industrie en de pluimveesector. Behalve de genoemde publiekrechtelijke takken kent Relan ook drie private werkmaatschappijen: Relan Arbo: de voortzetting van Stigas Arbodienst, die zich onder meer ook bezighoudt met verzuimbeheersing en reïntegratie; Relan Zekerheid: actief in verzekeringen op het gebied van werk en inkomen (ziekteverzuim, Pemba, WAO) en regresactiviteiten (zie AM 1/2 1999, pag. 12); Relan Pensioen: feitelijk onder de naam GUO Fondsenbeheer actief als dienstverlener op het terrein van ondernemings- en bedrijfstakpensioenfondsen, vut- en andere bedrijfstakregelingen.
Tv voor medewerkers
De ruim 6.500 medewerkers van de diverse werkmaatschappijen van de Relan-groep waren in de afgelopen maanden voorbereid op de campagne. Op zaterdagochtend 26 juni werd een vijf minuten durend filmpje uitgezonden op het televisiekanaal van SBS 6. Op zaterdag 4 september, vlak voordat de campagne in de media zou losbarsten, werden ze nog even ‘bijgepraat’ gedurende een uitzending van enkele minuten op SBS 6. Volgens woordvoerder Erik Theunissen is het voor grote organisaties een relatief goedkope manier om met de medewerkers te communiceren. Wie op het uitzendtijdstip niet kan kijken, kan altijd nog de videorecorder instellen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.