nieuws

C1000 en Achmea zetten punt achter samenwerking

Archief

Achmea en Schuitema, eigenaar van de winkelketen C1000, hebben hun samenwerking stopgezet. Ruim anderhalf jaar verkochten ten hoogste zeven C1000-winkels verzekeringsproducten van Achmea-dochter FBTO, maar het resultaat bleef zwaar teleurstellend.

Het verloop van de samenwerking beloofde feitelijk al weinig goeds. Na de opening van de eerste met glaswanden afgeschermde advieswinkel in Spijkenisse in november 2000 onder het verkooplabel ‘Zo geregeld’ bleef de verwachte klantinteresse uit. Uitbreiding van de proef met winkels in Bleiswijk en Bennekom brachten evenmin het gewenste resultaat.
In februari dit jaar werd het omvangrijke assortiment van 23 financiële producten sterk gereduceerd tot uitsluitend reis-, auto- en woonhuisverzekeringen. Tegelijkertijd werd het aantal verkooppunten met vier (Almere, Amersfoort, Heerenveen en Leeuwarden) uitgebreid tot zeven. Opnieuw evenwel zonder enige stijging van de verkoopcijfers, aldus Schuitema. “De consument heeft aan deze verkoopformule geen behoefte.”
Achmea sluit niet uit dat op termijn de supermarkt wordt herontdekt als verkoopkanaal voor verzekeringen. “Uiteindelijk is het een kanaal dat perspectief biedt.”
Aegon is de enige verzekeraar die met succes spaarproducten afzet via supermarktketen Albert Heijn (AH) onder het verkooplabel AH Geldzaken. Aan de verkoop van verzekeringen via de AH-winkels durft de verzekeraar vooralsnog niet te beginnen.
Achmea-producten liggen bij C1000 niet meer in het schap.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.