nieuws

Britse verzekeraars nalatig met openheid

Archief

De Britse toezichthouder FSA heeft makelaars en verzekeraars gewaarschuwd om de kwaliteit van hun schriftelijke informatie voor klanten te verbeteren

Uit onderzoek van de FSA blijkt dat veel maatschappijen nog niet geheel voldoen aan de regels voor het verschaffen van openheid aan klanten. Bij de analyse van inhoud en opzet van ruim honderd polissen en kernpunten voor verschillende verzekeringen, stuitte de FSA op een gebrek aan uitleg van belangrijke uitsluitingen en van details over opzegtermijnen. Ook trof de toezichthouder te ingewikkelde productomschrijvingen en een gebrek aan gewenste informatie aan. De FSA noemt de resultaten zorgwekkend en verwacht voor de komende tijd een verbetering. Mocht de onduidelijkheid en onvolledigheid zich blijven voordoen, dan volgen gepaste maatregelen voor makelaars en verzekeraars.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.