nieuws

Brits verzekeringspersoneel heeft onvoldoende kennis

Archief

Ongeveer de helft van de Britse makelaars vindt dat hun opleidingsprogrammas ontoereikend zijn, blijkt uit onderzoek van het Britse verzekeringsopleidingsinstituut Searchlight Solutions

Ondanks dat 97% van de respondenten beseft dat de trainings- en vaardigheidsbepalingen van de Britse toezichthouder FSA voor hun personeel gelden, geeft 20% toe geen jaarlijkse vaardigheidsmeting uit te voeren en bij ruim 10% ontbreekt een trainingsplan voor het gehele personeel. Ook geven de makelaars toe een gebrek aan vertrouwen te hebben in de kwaliteiten van hun klantadviserend personeel. Van de respondenten kan 10% niet bevestigen dat het adviserend personeel voldoende technische kennis heeft van de belangrijkste verzekeringsproducten waar ze zaken in doen. Eveneens betwijfelt 10% de kennis van de werknemer van verzekeringsbeginselen alsmede het vermogen van leidinggevenden om het werk te overzien. Searchlight Solutions noemt het zorgwekkend dat makelaars, een jaar na de invoering van nieuwe kwaliteitseisen waaraan het personeel moet voldoen, nog steeds niet voldoende voorbereid zijn op het toezicht van FSA inzake de training en vaardigheden. Het instituut voorspelt dat FSA dit binnen zes tot twaalf maanden onder de loep zal nemen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.