nieuws

Bovag roept autobedrijven op tot keuze voor Polis Direct

Archief

De Bovag heeft tot begin september een groot aantal informatiebijeenkomsten belegd voor autobedrijven, verenigd in de ABA. Doel van de presentaties is de autobedrijven te bewegen voor Polis Direct te kiezen.

De Nijmeegse direct-writer Polis Direct, sinds begin dit jaar actief in de Nederlandse markt, claimt de enige maatschappij te zijn die zich afzijdig houdt van sturing van de autoschadestroom. De verzekeraars aangesloten bij de schadeherstelketens Schadegarant en Topherstel doen daaraan in elk geval wel mee.
Informatiebijeenkomsten
Per 1 november worden de samenwerkingscontracten met de herstelbedrijven herzien en zal afscheid worden genomen van een groot aantal van hen, aldus de Bovag.
Om de kans te vergroten, dat schade aan verkochte auto’s door betrokken autobedrijf wordt gerepareerd, heeft de Bovag alle 3.200 universele autobedrijven, verenigd in de ABA, opgeroepen voor Polis Direct te kiezen. Tot 6 september a.s. worden wekelijks enkele bijeenkomsten gehouden in het land, waarvoor zich nu al 1.200 bedrijven hebben aangemeld, zegt directeur M.W.L. de Witte van Polis Direct. “Aan al die bedrijven hebben wij onze documentatie gestuurd.”
Eerder hield Polis Direct ‘ontbijtbijeenkomsten’ voor ondernemers in de autobranche. Circa 500 bedrijven deden de toezegging de direct writer actief onder de aandacht te zullen brengen van hun cliënten. Veel verder kunnen zij niet gaan, om niet in strijd met de Wabb te handelen, die bemiddeling in verzekeringen door niet-ingeschreven autobedrijven verbiedt.
Nieuwe directeur
De Witte zegt veel van de Bovag-actie te verwachten. Zijn maatschappij koerst volgens hem nog steeds op het uitgestippelde produktieschema, maar cijfers wil hij niet (meer) noemen. “We draaien zeer succesvol”, zegt hij alleen. Het percentage verzekerden dat via autobedrijven binnenkomt, ligt volgens Polis Direct op 47%. De direct-writer verzekert inmiddels ook leaseauto’s en wagenparken.
Overigens krijgt Polis Direct per 1 januari 1996 een nieuwe directeur en hoofd marketing. De Witte zal per die datum weer gaan werken voor Bovemij (25%-belang in Polis Direct). Huidig hoofd marketing C. Beckers, vervanger van R. Karten wiens contract vorige week is beëindigd, zal dan eveneens een opvolger hebben. “Beide benoemingen worden niet vóór half september verwacht”, aldus De Witte.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.