nieuws

BLG Hypotheken start landelijke campagne

Archief

BLG Hypotheken start binnenkort een landelijke mediacampagne om haar naamsbekendheid te vergroten. Daarnaast is de Limburgse hypotheekverstrekker van plan om dit jaar meer promotie-activiteiten ter omdersteuning van het intermediair op te zetten.

Met een grote reclamemast langs de A2 tussen Geleen en Maastricht-Aachen wil BLG, onderdeel van SNS Reaal Groep, zich allereerst meer profileren op de thuismarkt. “De meeste Limburgers kennen ons nog als het ‘Bouwfonds’ en associëren daarmee het oude logo dat maar liefst veertig jaar meeging. Inmiddels hebben we sinds enkele jaren een nieuwe naam en sinds enkele maanden een nieuwe huisstijl. Het is van het grootste belang om dat juist ook naar de mensen in de ‘thuismarkt’ goed te communiceren”, zegt productmanager Paul Staps in Hypothema, het maandblad voor tussenpersonen.
De zuil, met een reclamedoek van twaaf bij vier meter met daarop het BLG-logo en de slogan (Goed voor elkaar), vormt een onderdeel van de imagocampagne die gericht is op de consument. Deze maand staan op diverse punten langs de snelweg ook borden met het logo en de slogan.
Meer marktaandeel
Ook voor de mediacampagne koos BLG in eerste instantie voor de eigen regio. Eind vorig jaar adverteerde de hypotheekverstrekker in de Zuid-Nederlandse dagbladen en op TV8, de regionale zender in Limburg. De advertenties zijn bestemd voor de consument en eindigen met de oproep om BLG te bellen voor de naam van de tussenpersoon in de buurt. Een geslaagde actie, aldus BLG die een verhoogde vraag naar informatie constateerde, zowel van het intermediair als de consument. “Waar dat mogelijk was, hebben onze accountmanagers rechtstreeks de follow-up naar het intermediair verzorgd, terwijl tussenpersonen elders in Nederland ons informatiepakket hebben gekregen. Consumenten zijn zoals altijd doorverwezen naar onze tussenpersonen”, zegt Staps.
Na het succes in Limburg en Noord-Brabant gaat BLG de campagne nu ook op landelijk niveau voeren. Insteek van de actie is het solide imago. Volgens BLG-directeur Frans Vanmeulebrouck is het buiten Limburg niet algemeen bekend dat BLG een rechtstreekse voortzetting is van het Bouwfonds Limburgse Gemeenten. “Vooral sinds de invoering van de nieuwe huisstijl ontgaat veel mensen deze ‘afstamming’, wat jammer is omdat daardoor een stuk positief imago vanuit ons verleden onbenut blijft”. Na de privatisering heeft BLG Hypotheken een fors entree gemaakt op de landelijke hypotheekmarkt. Meer dan 60% van de hypotheken wordt echter nog altijd in Limburg geboekt. “De respons op de actie in de zuidelijke provincies geeft ons de overtuiging dat dit een goede weg is om ons marktaandeel verder uit te breiden”, aldus Vanmeulebrouk.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.