nieuws

BLG gaat differentiëren in ondersteuning intermediair

Archief

SNS Reaal-dochter BLG Hypotheken gaat de relatie met het intermediair onder de loep nemen, zo meldt commercieel directeur John Welzen in het relatieblad Hypothema.

“Ook bij BLG heb je nu eenmaal te maken met het gegeven dat 80% van de omzet wordt binnengebracht door 20% van onze klanten”, zegt Welzen. Hij verwacht binnen de SNS Reaal-groep meer centralisatie in de ontwikkeling van nieuwe hypotheekproducten. Verder ziet hij mogelijkheden in het gebruik maken van elkaars tussenpersonen binnen het concern. “Als Hooge Huys bijvoorbeeld in het westen sterk in de markt zit met tientallen accountmanagers, waarom zou je dan niet aanhaken?”
Het intermediair zal meer betrokken worden bij productontwikkeling. “We moeten niet de fout maken alles van binnenuit te willen bedenken”, aldus Welzen. Ondanks de voorgenomen differentiatie moet het draagvlak in de markt gewaarborgd blijven. “Zeker nu wij vanuit een sterke positie in Limburg en Brabant onze focus richten op de rest van het land, waar een team van accountmanagers in de weer is met het bedienen van het intermediair”, zegt Welzen in Hypothema.
Maatschappijen als Amev, Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden kondigden eerder al aan te gaan differentiëren in de ondersteuning van hun intermediair.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.