nieuws

Bestuurders verzekeraars zien in internet geen verkoopkanaal

Archief

Voor 40% van de topbestuurders van Europese verzekeringsmaatschappijen is internet geen verkoopkanaal.

Volgens 90% van de ceo’s is internet vooral van nut bij informatie en administratie. Dat blijkt uit een onderzoek van Tillinghast-TowersPerrin onder directeuren van de vijfhonderd grootste Europese verzekeraars. Overigens deed maar eenderde van de gevraagde bestuurders mee aan de enquête.
De belangrijkste uitdagingen voor de verzekeraars zijn volgens de stuurlui: effectiviteit in distributie, veranderende klantbehoeften en ICT. Slechts 9% ziet de invoering van de euro als probleem. Belangrijkste obstakels bij het bereiken van bedrijfsdoelen zijn technologische belemmeringen en de omvang van het eigen bedrijf.
Als voornaamste concurrent wijzen de verzekeraars aan: de banken. Negen van de tien bestuurders zien het marktaandeel van bankverzekeraars alleen maar groeien. Slechts 17% ziet grensoverschrijdende productverkoop snel groeien. Als meest interessante gebieden voor internationalisatie worden genoemd de zuidelijke landen (Griekenland, Italië, Spanje en Portugal) en de Oost-Europese landen Tsjechië, Hongarije en Polen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.