nieuws

Bekende Nederlanders in verzekeringen

Archief

Bekende Nederlanders in verzekeringen

Er zijn steeds meer landelijke en regionale televisiezenders die met z’n allen achter de beperkte groep bekende Nederlanders aanhollen. Soms kom je dezelfde personen binnen een paar dagen herhaaldelijk tegen. Neem Hans Wiegel, de voorzitter van Zorgverzekeraars Nederland (ZN). Hij was in het programma bij Paul de Leeuw en enkele dagen later bij Bart de Graaf (BNN). Beide heren hebben er een handje van hun gesprekspartners op het verkeerde been te zetten of hen anderszins in verlegenheid te brengen. Maar Wiegel, die De Leeuw vertelde tot eind dit jaar bij ZN onder contract te staan, laat zich niet in het ootje nemen en daarvan zijn de ondervragers zich heel goed bewust. Een paar dagen later meldde Henk (Privé) van de Meijden, dat de Indiase toekomstvoorspeller Rama Krishna over Wiegel had gezegd: “Ik heb een paar jaar geleden voorspeld, dat hij premier wordt. Dat houd ik nog altijd vol.” Als die voorspelling uitkomt, krijgen we in elk geval een premier met verstand van (zorg)verzekeringen. Dat is gezien het terugkerende probleem van enkele miljoenen opleverende en vele miljoenen kostende maatregelen rond de ziekenfondsverzekering een wenkend perspectief.
Koos Alberts
Toen bekend was geworden dat zanger Koos Alberts in verzekeringen gaat, stortte iedereen zich op de man in de rolstoel. Televisiemaker Willibrord Frequin wilde wel een polis bij Koos sluiten, maar probeerde het op een akkoordje te gooien met Alberts. De zanger had al duidelijk gemaakt, dat hij zelf nog geen verstand van verzekeringen heeft. Koos, die dus nog nooit gehoord had van het verbod op retourprovisie, beloofde Frequin een paar procenten korting op de premie.
Over korting gesproken. Monique van de Ven, het huidige boegbeeld van FBTO, beloofde in de krant van zaterdag 22 maart een half procent rentekorting aan de eerste vijfhonderd aanvragers van een doorlopend krediet bij deze maatschappij waar Tom Kok de scepter zwaait. En die Tom Kok is in zijn vrije tijd voorzitter van D66. Hij kwam in die hoedanigheid op grote schaal in de publiciteit, toen hij zich duidelijk had uitgesproken over wie er bij de volgende verkiezingen de kar van D66 moeten trekken. Daarbij zou Kok, her en der omschreven als amateur-politicus, de huidige fractieleider van de democraten in de Tweede Kamer hebben genegeerd. Kok wist van de prins geen kwaad en meende dat de pers er veel te veel achter zocht. Zijn advies op de televisie was: ga toch biljarten. Die laatste uitspraak brengt ons in deze tijd van assurantiehockey-, assurantie(zaal)voetbal- assurantiegolftoernooien, alsmede nieuwe initiatieven als Insurance Beachvolleybal en Insurance Sail op de vraag: Bestaat er al/nog een assurantiebiljarttoernooi?
NN verlengt KNVB-contract
Nationale-Nederlanden heeft het sponsorcontract met de KNVB verlengd tot het EK Voetbal in het jaar 2000. Behalve het Nederlands Elftal vallen ook het Nederlands Olympische Elftal en het nationale jeugdelftal, dameselftal, zaalvoetbalteam en het gehandicaptenelftal onder het contract. NN werd in oktober 1992 hoofdsponsor van het Nederlands voetbalelftal, na drie jaar co-sponsorschap. Vorige week woensdag ondertekenden NN-directeur Willem van Es en KNVB-bestuurder Arie van Eijden (op de foto links) het nieuwe contract, in het bijzijn van bondscoach Guus Hiddink en aanvoerder Frank de Boer. De laatste twee tonen zich op de foto verheugd over het backgammon-spel, dat NN schonk aan alle selectiespelers.
Onderonsje aan de Amstel…
Dat sponsoring soms leuke annex enigszins genante gevolgen heeft, bleek tijdens de wedstrijden voor de zogeheten beginnelingen-achten tijdens de Heineken-roeivierkamp. Inzet van deze wedstrijden is niet een bokaal van Freddie de brouwer maar de wisselbeker van Elvia. En wie sleepte die beker dit jaar in de wacht? De ploeg van Nereus, die op kleding en materiaal de naam van concurrent Delta Lloyd uitdraagt.
“Op de foto is duidelijk te zien, dat onze buren verzekerd wilden zijn van het winnen van de Elvia-beker”.
Bedrijfskleding
In de week voor Pasen, beter gezegd in de week voor 1 april, werd bij de Europeesche onder het personeel een peiling gehouden naar de belangstelling voor bedrijfskleding. De marketing-afdeling had naar alle medewerk(st)ers een memo gestuurd, waarin werd gesteld dat er een onderzoek was gehouden naar de voor- en nadelen van bedrijfskleding. “Met instemming van de OR zal, zoals het er nu naar uitziet, nog dit jaar overgegaan worden tot invoering van bedrijfskleding; in eerste instantie voor de verkoop- en buitendienst. Over nadelen werd niet gerept, wel over de voordelen: altijd representatief, nooit meer nadenken wat je aan moet trekken, de was wordt wekelijks verzorgd door de Europeesche. Wij komen hier op terug in de volgende aflevering van deze rubriek.
IJzige sponsoring door UAP-NieuwRotterdam
UAP-NieuwRotterdam is een van de sponsors van de eerste Nederlandse Noordpool-expeditie. Het concern tekent uiteraard voor de verzekeringen. “De experts van de afdeling Varia hebben hiervoor een speciale Noordpool-expeditieverzekering ontwikkeld waarbij ook de ingewikkelde repatriëring van het ijs verzekerd is.” Van maandag 7 april tot en met maandag 12 mei (steeds om 23.00 uur) zal Veronica in zes afleveringen van 25 minuten de vorderingen en ontberingen van de vijf expeditieleden in beeld brengen. De expeditie is tevens in het bezit van een eigen internetsite (www.noordpool97.nl).
Ondertekening van het sponsorcontract bij UAP-NieuwRotterdam: v.l.n.r. Joost Cohensius (initiatiefnemer van de expeditie, Marijke Tóth en Ron Hoegee (verzekeringstechniek afdeling Varia divisie Schade Bedrijven) en Marc Cornelissen (deelnemer in het ‘ijsteam’).

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.