nieuws

Bankkanaal wint terrein in levenproductie

Archief

Assurantiekantoren verliezen terrein in de verkoop van individuele levensverzekeringen

Het marktaandeel verschuift vooral in de richting van de banken. In 2004 werd meer dan een kwart van de 1,1 miljoen nieuwe levensverzekeringen door particulieren gekocht via de balie van een bankkantoor, blijkt uit cijfers van het Centrum voor Verzekeringsstatistiek (CVS). In 2002 was dit aandeel nog 19%. Assurantiekantoren zagen hun productieaandeel in die jaren teruglopen van 67% naar 60%. De individuele levenproductie (in 2004 € 6,8 mld nieuwe premie) komt voor 8% van direct-writers en 6% van loondienstagenten.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.