nieuws

Bankkanaal groeit in levenproductie

Archief

De verkoop van nieuwe individuele levensverzekeringen, vorig jaar in omzettermen e 6,5 mld premie groot, geschiedt volgens het CBS voor 22% via de balies van banken. In 2002 lag dat aandeel nog op 19%.

Het intermediaire kanaal heeft terrein verloren: 65% (67%). De direct-writers bleven steken op 12% van de individuele levenproductie, terwijl de overige verkoopmethoden nog eens 1% (2%) voor hun rekening namen. Het werkelijke aandeel van banken ligt overigens hoger dan 22%: het CBS rangschikt bijvoorbeeld de gehele omzet van Nationale-Nederlanden, Amev, Hooge Huys en Legal & General onder het intermediair, terwijl banken daar een substantiële inbreng in de productverkoop hebben.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.