nieuws

Banken winnen terrein in levenproductie

Archief

De nieuwe individuele levensverzekeringen, vorig jaar € 6,5 mld premie groot, zijn volgens het CBS voor 22% verkocht door banken

In 2002 lag dat aandeel nog op 19%. Het intermediaire kanaal verloor terrein tot 65% (67%), terwijl de direct-writers bleven steken op 12% van de individuele levenproductie. Het werkelijke aandeel van banken ligt overigens hoger: het CBS rangschikt bijvoorbeeld de gehele omzet van Nationale-Nederlanden, Amev en Hooge Huys onder het intermediair, terwijl banken daar een substantiële inbreng in de productie hebben.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.